Berfikir sejenak...

Subhanallah.. Maha suci Allah yang menciptakan kejadian siang dan malam bersilih ganti,
ALlah swt berfirman yang bermaksud :

"Dan sungguh,  Kami telah menciptakan langit dan bumi dan apa yang ada di antara keduanya dalam enam masa, dan Kami tidak merasa letih sedikit pun." Surah Az-Dzariyat [51:38]

menghidupkan dan mematikan sesiapa sahaja yang DIA kehendaki, memberi nikmat yang tidak putus-putus kepada hambaNya di muka bumi tidak kira sesiapa sahaja..

ALLah swt berfirman yang bermaksud :

"Sungguh, Kami yang menghidupkan dan mematikan, dan kepada Kami tempat kembali (semua makhluk) " Surah Az-Dzariyat [51: 43]



Assalamualaikum wbt,
ALhamduLillahirabbil a'Lameen wasSolatuwasSalam a'La RasuLiLLah, setinggi-tinggi rasa kehambaan ana panjatkan ke hadrat ALLAH Swt, buat junjungan kekasih ALLAH, RasuLuLLAH s.a.w, keluarga BAGINDA dan para sahabat baginda amnya, sahabat-sahabat ana yang sentiasa mengingatkan diri ana, keluarga tercinta yang sentiasa berkongsi rasa kasih dan duka, teman-teman yang telah diatur oleh Allah swt di atas izinnya kita dipertemukan walau di mana sahaja kita berada, dan tidak lupa juga.. 'bakal pendamping' setia ana yang sentiasa menunggu kepulangan ana menuju ke destinasi terakhir ya'ni alam akhirat untuk diperhitungkan segala amalan.. Insya ALLAH... Didoakan semoga ALLAH sentiasa meletakkan diri ini sebarisan dengan para pejuang SYAHID yang sentiasa inginkan kepada ISLAM demi mencari MARDHATILLAH..

Hari ini, tanggal 19 Oktober 2010, bertambah sehari lagi... usia hari... dan esok...dan seterusnya.. Inilah nikmat yang ALLAH kurniakan kepada kita sebagai hambaNYA sekaligus sebagai KHALIFAH ALLAH yang memegang panji-panji ISLAM menunggu MASA untuk dipacakkan kebenaran yang BAKAL TERTEGAK di BUMI ALLAH.. Sabarlah Wahai Pejuang, ISLAM pasti GEMILANG.. dan JANJI ALLAH pasti berlaku.. INSYA ALLAH..

Sungguh ana merasakan kesedihan yang teramat sangat.. dengan fenomena dunia zaman sekarang, di mana nilai-nilai kemanusiaan sudah hilang... Syariat ISLAM makin pupus di mata dunia.. Materialistik yang dicari, keagungan MANUSIA dikejar.. Pemimpin yang tidak berpegang pada syariat ISLAM, malah makin menegakkan KEJAHILAN & KEBATILAN.. NauzubiLLahiminzaliQ..!!

Di mana sistem Khalifah Islamiyyah yang diajar oleh Rasulullah s.a.w? Seandainya Rasulullah berada di hadapan kita buat masa ini, sudah tentu baginda akan merasa sedih.. di mana kita sendiri bagi yang melihat dengan mata hati ISLAM itu sendiri, ISLAM sedang hancur satu demi satu.. YA ALLAH...

Sedarkan kalian, musuh kita ya'ni YAHUDI sedang merencana untuk menghancurkan ISLAM di muka bumi. Sedangkan dalam Al-Quran sudah terang jelas lagi nyata, kaum YAHUDI LAKNATULLAH tidak ada tempat bagi mereka di muka bumi ALLAH ini.. YA! Kita tidak nampak bagaimanakah bentuk perancangan kaum Laknatullah itu sedang menghancurkan kita UMAT ISLAM. Ia sedang berlaku..!!
di mana sifat 'al-wahnu' sedang berlegar-legar dalam diri kita.. ya'ni sifat CINTAKAN DUNIA, TAKUTKAN MATI...

Satu contoh yang lebih senang ana ambil.. HIBURAN, sedang berlegar2 dalam minda kita.. hiburan yang berbentuk meninggalkan syariat ISLAM itu sendiri.. dengan liriknya yang membawa hati kita kepada kelalaian.. dengan muziknya yang akan mengeraskan hati kita hari demi hari.. ARGH... Malah, masyarakat kita sekarang sudah MEMENTINGKAN hiburan.. fahamilah wahai saudaraku.. dalam ISLAM tidak melarang kita untuk berhibur, tetapi biarlah kena pada syariatnya.. antara matlamat kita hidup di dunia, bukan kita boleh berbuat sesuka hati.. bergoyang sana sini tanpa segan silu, menjerit terpekik2 bagai nak gila, berpakaian yang tidak senonoh(kononnya gaya fesyen terkini).. Minta maaf ana katakan begini.. inilah fenomena yang berlaku.. Ya! Anda boleh katakan anda mempunyai idola artis yang digemari.. Lihatlah pada artis yang anda idolkan.. adakah artis itu membawa kita kepada mengingati TUHAN.. yang sentiasa membawa kita menuju ke arah kebaikan.. Artis itu juga manusia, dan artis itu juga akan dihisab di padang mahsyar kelak.. Sedarilah!!

Lihatlah kepada sistem sosialiti masyarakat di negara kita sekarang.. setiap hari kita sentiasa mendengar di dada akhbar.. kes-kes bunuh, buang bayi, rogol, culik.. dan sebagainya.. Malah rasuah di kalangan pemimpin yang sepatutnya menjadi contoh kepada kita.. Inikah yang kita mahu!? Ana tidak mengkhususkan kepada parti politik yang ada di negara kita.. Ana ingin membawa sahabat-sahabat berfikir sejenak.. Kes-kes tersebut mungkin tidak berlaku di sekeliling kita sekarang.. tapi adakah kita tidak mempunyai rasa simpati atau sensitiviti masyarakat kepada kes-kes yang disebut tadi sedang berlaku dalam dunia zaman sekarang...? Bagaimana kita hendak mewujudkan sebuah negara yang DIBERKATI ALLAH.. Di mana ISLAM itu diamalkan 100% .. Sistem Khilafah Al-Islamiah dipraktikkan dalam sistem pentadbiran negara MALAYSIA..! Pasti anda tidak mahu ia terjadi kepada keluarga dan diri kita serta sekeliling kita.. 

Ana cuma ingin membawa sahabat2 berfikir dan bukan mahu menjelaskan bagaimana sepatutnya lagi dengan terperinci.. Berfikirlah selagi akal kita masih dikurniakan pemikiran yang waras... Selagi Allah masih mengurniakan nikmat AKAL seperti logiknya yang perlu ada pada seorang manusia.. Banyak lagi fenomena yang sedang berlaku pada zaman kini. Kita sendiri boleh lihat, di tempat kerja kita, di rumah khususnya.. anak-anak generasi kita.. yang akan menerajui masa depan.. Terimalah hakikat seandainya MASA DEPAN anak-anak generasi masa kini akan semakin ROSAK sekiranya kita sendiri tidak berikhtiar untuk menyelamatkan nya.. Sudah tentu sahabat-sahabat pernah mendengar, sekiranya kita hendak melihat generasi zaman akan datang, lihatlah generasi masa kini.. yang akan memimpin negara. Kita akan sentiasa akan melihat kehancuran demi kehancuran.. sehinggalah tibanya hari PENGHITUNGAN kelak..















~Berfikirlah, think of it !!

Wallahua'lam

:: Hati Insan ::
:: 1212 ::
:: 19102010 ::

0 comments: